Print

Recept: Chia pudding met rood fruit

recept chiazaad pudding met rood fruit

Dit vrolijke laagjes ontbijt zorgt voor een perfecte start van de dag. Kwark met banaan, chiazaadpudding met kefir en een smoothie van rood fruit lepel je simpelweg uit. Lekker, gezond, glutenvrij, proteinerijk en lekker! #ontbijt #chaipudding

Ingredients

Scale

Toppings: homemade Granola, wat extra (rood) fruit, zonnebloem- of pompoenpitten etc.

Instructions

  1. Een avond van tevoren week je alvast de chiazaadjes met de melk (of kefir). Roer goed door elkaar, stop in een hersluitbaar potjes, schud even goed door en zet gedurende de nacht in de koelkast om te weken. De chiazaadjes zuigen zich dan vol en vormen een puddingachtige consistentie.
  2. De volgende ochtend ga je het recept verder afmaken: Snijd 1/3 van de banaan in plakjes en leg deze onderop in een groot glas. Druk de snijvlakken en beetje vast tegen het glas. Lepel hier vervolgende de kwark in. Top af met de chiazaad pudding en strijk een beetje glad.
  3. Pureer de rest van de banaan met het rode fruit en een scheutje water. Het mag gerust een smoothie consistentie worden. Giet dit voorzichtig op de chiapudding.
  4. Top vervolgens het laagjes ontbijt af met bijvoorbeeld wat homemade granola, wat extra (rood) fruit en zonnebloem-of pompoenpitten. Serveer direct.

Eet smakelijk! Groetjes, Betty

Keywords: ontbijt, chiazaad, kwark, banaan, frambood, pudding, smoothie