Print

Recept: Gezonde bananen bonbons

Gezonde bananenbonbons
Scale

Ingredients

Ingrediënten basis:

Ingrediënten tropische variant:

Ingrediënten super gezonde variant met noten en zaden:

Instructions

  1. De basis van beide varianten is hetzelfde. Snij de bananen in brede plakken. Per banaan gaan er zo’n 6 stukken uit.
  2. Meng de pindakaas en kokosolie in een kom en verwarm het mengsel heel kort in de oven of magnetron. Zodra de kokosolie is gesmolten roer je deze goed door de pindakaas zodat het mengsel smeerbaar wordt.
  3. Snij de pruimen in hele kleine stukjes en zet ze apart.
  4. Zet 2 borden klaar. Op de een meng je de geschaafde kokos met het amandelschaafsel en op de ander meng je de chiazaad met de lijnzaad.
  5. Prik een stuk banaan op een vork en roer deze door het pindakaas-mengsel. Zorg dat alle kanten bedekt zijn en laat goed uitdruipen. Voor de tropisch variant haal je hem vervolgens door de kokos met amandel en voor de noten en zaden variant haal je hem door de zaden. Zorg ook hier dat alle kanten bedekt zijn. Zet de bonbon op een bord of in een bakje. Herhaal dit met alle stukken banaan.
  6. Verdeel vervolgens de pruimen over de bonbons van de tropisch variant en de pistache- en pecannoten over de bonbons van de noten en zaden variant.
  7. Dek de bonbons goed af en plaats ze voor in ieder geval een nacht in de koelkast. Je kunt de bananen bonbons makkelijk nog een paar dagen bewaren in de koelkast, vooral als je niet al te rijpe bananen gebruikt.

 

Geniet ervan!

Liefs, Nanda