Print

Recept: chiazaad pudding met blauwe bessen

recept chiazaad pudding met blauwe bessen © Bettys kitchen

Een heerlijk powerrr ontbijt boordevol omega 3 vetten. Deze chiazaad pudding met blauwe bessen zet je heel eenvoudig een avond van tevoren in de koelkast. Glutenvrij en hoog in vetten dus uitstekend voor een KETO ontbijt.

  • Author: Betina Oostveen
  • Prep Time: 1 nacht
  • Total Time: 1 nacht + 5 minuten
  • Yield: 1 persoon 1x
  • Category: ontbijt
  • Cuisine: Amerikaanse keuken
  • Diet: Gluten Free

Ingredients

Scale
  • 20 gr chiazaad (ca 2 el)
  • 100 ml Fairtrade kokosmelk
  • 30 gram blauwe bessen
  • 1 el zero carb zoetstof *
  • 1 tl amandelschaafsel
  • snufje kaneel

 

Instructions

  1. Stop de chiazaadjes, amandelmelk, de helft van de blauwe bessen, honing of aguave siroop en kaneel in grote mok of kan, en roer alvast heel goed door.
  2. Zet vervolgens in de koelkast en laat de zaadjes de hele nacht weken. De volgende ochtend roer je de chiazaad pudding nog even goed door, om klonten te verwijderen.
  3. Schenk de chiazaad pudding in een glas en top af met de overige blauwe bessen en amandelschaafsel. Lepel direct op!

Maak er een ware POWERRR Dag van!

Eet smakelijk!

Groetjes, Betty

Notes

Voor vegan, Low Carb of keto gebruik bijv. stevia, erythirol of Walden Farms of Good Good siroop om te zoeten. Dit zijn zogehete ‘zero carb’ zoetstoffen.

Nutrition

Keywords: ontbijt, chiazaad, pudding, low carbs, glutenvrij, keto, overnight,