Print

Recept: Cashewnoten smoothie

Maak deze Cashewnoten smoothie met fruit dat je hebt liggen. Denk bijvoorbeeld aan voorgesneden diepvriesfruit zoals mango, blauwe bessen, frambozen of aardbeien. Maar je kunt ook vers fruit gebruiken zoals kiwi, meloen en meer. Hij is lekker romig maar fris en bevat lekker wat extra vetten en eiwitten door het gebruik van noten. Drinkbaar ontbijt voor een perfecte en uitgebalanceerde start van de dag dus!

  • Author: Nanda Appelman
  • Prep Time: 15 minutes
  • Total Time: 3 hours 15 minutes
  • Yield: 2-3 personen 1x
  • Category: Smoothie

Ingredients

Scale
  • 50 gr ongebrande, ongezouten cashewnoten
  • 40 gr havermout
  • ½ tl kaneel
  • 200 ml kokos drink
  • 150 gr diepvriesfruit naar keuze

Instructions

  1. Laat de cashewnoten minstens 3 uur wellen in koud water. Je kunt dit eventueel ook een avond van tevoren doen.
  2. Voeg alle ingrediënten samen in de blender samen met 200 ml. extra water.
  3. Blend het in beide gevallen tot een egaal geheel. Als je de smoothie te dik vindt, voeg je nog wat extra water toe. Serveer cashewnoten smoothie naar wens met wat ijsblokjes: extra verfrissend!

Geniet ervan!

Liefs, Nanda

Notes

Bewaartip: ik maak altijd iets van een liter smoothie tegelijkertijd, wat ik dan afgedekt in de koelkast bewaar. Superlekker en gemakkelijk om een glas te pakken in de ochtend (extra voedzaam met bijvoorbeeld tarwezemelen of chiazaad erdoorheen geroerd) of verfrissend als tussendoortje. Geschild fruit blijft niet al te lang goed, vooral niet in de zomer, dus bewaar het maximaal 1-2 dagen in de koelkast.

Keywords: smoothie, cashewnoten, havermout, fruit, ontbijt, drinken, glutenvrij