Print

Recept: Burrito met kip en quinoa

recept Burrito met kip en quinoa betty's kitchen

Een voedzame lunch of diner gerecht met quinoa, kip en groente in een wrap.

Scale

Ingredients

Instructions

  1. Breng de quinoa aan de kook, evt met een snufje zout, volgens de gebruiksaanwijzing. Giet daarna af en zet apart.
  2. Ondertussen maak je de kipfilets schoon en snijd in blokjes. Pel en snipper de ui. Pel de knoflook en pers deze uit. Was de paprika’s, verwijder de steel en zaadlijsten en snijd het vruchtvlees in reepjes. Was de tomaten, verwijder de zaadjes en snijd het vruchtvlees in blokjes. Giet tot slot de zwarte bonen af.
  3. Verhit een scheutje olijfolie in een hapjespan en bak hierin de kipfiletblokjes rondom gaar. Voeg daarna de uien, knoflook en paprika toe en bak 3-4 minuten mee, op middelhoog vuur.
  4. Verlaag daarna het vuur naar middelmatige temperatuur en voeg de tomaten, paprikapoeder en komijn toe en breng op smaak met zout & peper. Giet een half kopje lauw water erbij en roer goed door. Laat dit burrito mengsel zachtjes doorkoken gedurende 10 minuten. In de laatste 2 minuten voeg je ook de zwarte bonen toe. Tot slot haal je de pan van het vuur en roer de afgegoten quinoa door het mengsel.
  5. Verwarm ondertussen de wraps volgens de gebruiksaanwijzing. Verdeel de geraspte kaas over de wraps. Lepel vervolgens 1/4 van het burrito mengsel over het midden van elke wrap. Halveer de avocado’s, verwijder de pit en snijd in een ruitjes patroon. Lepel vervolgens een halve avocado uit over elke burrito met kip en quinoa. Vouw de wraps dicht en serveer direct! Heerlijk met nog een lepeltje zure room erbij!

Eet smakelijk!

Groetjes, Betty

Keywords: burrito, kip, diner, lunch, quinoa