Print

Bloemkoolpizza maken

zelf bloemkoolpizza maken recept glutenvrij en low carbs betty's kitchen
Scale

Ingredients

 

Extra:

 

Instructions

  1. Verwarm de oven voor op 180 graden (160 hete lucht) en bekleed een bakplaat met een groot stuk bakpapier.
  2. Was de bloemkool en laat uitlekken. Stop de roosjes in de foodprocessor en maal fijn/korrelig. Verdeel over de bakplaat en schuif in de oven. Laat de bloemkool gedurende 20 minuten ‘drogen’  in de oven. Haal daarna de plaat uit de oven en laat afkoelen.  Je kunt dit ‘drogen’  ook in de magnetron doen: Stop de fijngemalen bloemkool in een kommetje en verwarm 5 minuten op vol vermogen. Laat vervolgens ook een beetje afkoelen.
  3. Nu komt een belangrijke stap: stop de bloemkool nu in een schone theedoek of kaasdoek, vouw de punten samen en wring het bloemkoolmeel heel goed uit. Je wilt dit echt zo droog mogelijk hebben!zelf bloemkoolpizza maken recept glutenvrij en low carbs betty's kitchen
  4. Stop in een kom, voeg het ei, kruiden, parmezaanse kaas, peper en zout toe en kneed met de hand goed door. Spreid dit mengsel egaal uit op de bakplaat, in de vorm van een pizza met diameter van 20-25 cm. Stop in de oven en bak 15 minuten af in de oven, of totdat de bovenkant van je bloemkoolpizza mooi gestold en goudbruin is.
  5. Haal de plaat uit de oven en verdeel hier je toppings overheen. Begin met pesto of tomatensaus, dan stukjes mozzarella en daarna pas je overige groenten of vleeswaren. En vergeet natuurlijk niet een beetje extra basilicum of oregano niet. Bak vervolgens de bloemkoolpizza nog een extra 15 minuten af in de oven. Eventueel beleggen met (rucola)sla doe je ook daarna pas.

 

Eet smakelijk!

Groetjes, Betty