Print

Recept: 2x zomerse smoothie met cashewnoten

2x zomerse smoothies met cashewnoot
Scale

Ingredients

Ingrediënten smoothie met cashewnoten, mango, havermout en kaneel:

Ingrediënten smoothie met cashewnoten meloen en kiwi:

Benodigdheden:

Instructions

  1. Laat de cashewnoten minstens 3 uur wellen in koud water. 
  2. Snij de mango, meloen en kiwi in blokjes.
  3. Voor de smoothie met mango, havermout en kaneel: voeg alle ingrediënten samen in de blender samen met 500 ml. water. 
  4. Voor de smoothie met meloen en kiwi: voeg alle ingrediënten samen in de blender samen met 400 ml. water.
  5. Blend het in beide gevallen tot een egaal geheel. Als je de smoothie de dik vindt, voeg je nog wat extra water toe. Serveer de zomerse smoothie met cashewnoten naar wens met wat ijsblokjes: extra verfrissend!

Bewaartip: ik maak altijd iets van een liter smoothie tegelijkertijd, wat ik dan afgedekt in de koelkast bewaar. Superlekker en gemakkelijk om een glas te pakken in de ochtend (extra voedzaam met bijvoorbeeld tarwezemelen of chiazaad erdoorheen geroerd) of verfrissend als tussendoortje. Geschild fruit blijft niet al te lang goed, vooral niet in de zomer, dus bewaar het maximaal 1-2 dagen in de koelkast. 

Geniet ervan!

Liefs, Nanda